Sunday 5 January 2014

Chocolatiere (Electric Chocolate Melting Pot)


Aku nie jenis yg suke kumpul barang..xkesah la barang papepun..ikot musim.. kalu dulu awal2 semester aku suke kumpul baju..pantang nampak orang jual baju..konpem beli! tp ikot kemampuan aku jela..kalu rase agak x mampu tu telan air liuq jela..haha..

Nak di jadikan citer, entah hari ape entah..aku sendiri pun lupa masa tu tengah study week..ade sorang akak nie (kak Asmah namenya..akak yg aku anggap mcm akak aku sndiri) citer pasal choc melting pot..katenya memang best..diskaun akhir tahun dari RM100++ jadi RM50 je.. Waaahhh!! 50% less tu..aku x pk panjang..tahu je barang murah..jatuh harga ke..diskaun ke..aku bedal je..haha.. Mula2 aku bajet nak beli 2ketul mendealah tu..tp pk2 balek beli 1 jela dulu..ingat pesan mak 'JANGAN TAMAK'...hehehe... so....nie la mendealahnye..

Set Chocolatiere


Melting Pot nie bleh muat lebih kurang 250gm chocolate je yee.. tengok saiz pot pun dh tahu...kecikkk je.. :)
Melting Pot


Chocolate mould dye ade 7 pattern...aku nie nak kate banyak pengalaman tu xde laa..tp bagi aku, dye punya kualiti plastik tu agak kurengg...sebabnya aku tahu plastik jenis mcm nih x bleh d bilas dgn air panas..nanti caiirrrr...kalu x caye bleh cuba..tp nanti putih mata laa nengok dye mencaiirrr...HAHA.. :D

Chocolate Mould

Chocolate Mould

Chocolate Mould

Haaa..yang nie plak tools dye..aku x tahu la ape function sume2 nih..yang aku tahu lidi sate tu utk buat lolychoc..redai tu utk letak choc yang dh beku..yang laen2 tu aku x tahu..korang pk sendiri laa..hehe..
Tools


Nie time testing...aku kan duk hostel..payah lerr nk cari chocolate compound or cooking choc tu..sekadar nk menge'test' pot nie..aku pakai chocolate cadbury jee..


yang nampak mcm benda bleh pulas2 tu alat nak laras pot nie..yang tanda '0' tu OFF laa.. tanda 'I' tu utk KEEP WARM..yang tanda 'II' tu plak utk MELTING..




Tu diaaa....cair pun cekelat cadbury akuuu... konfem berfungsi la mendealah nie..hehe... ^_^

Opppsss lupa nk bgtahu..set chocolatiere nie ade d sertakan sekali Manual Book & Free 12 Recipies tau... ;)




No comments:

Post a Comment