Saturday 24 August 2013

Tefal Steamer vs Sweet Corn

Syiok habes hari nie...nak tahu kenape? hoohoho.. aku jupe sumtin yg memang sangat2 berguna...berguna utk manusia mcm aku la... :D 

pagi tadi mase aku tengah duk termenung kat meja mkn lepas breakfast, mata aku melilau2 tengok2 barang yg mak aku simpan dlm kabinet kaca (mood tengah bosan tahap gaban sebenornye).. aku napak 2 objek yg memang sejak azali tersimpan rapi kat situ..xtahu la mende alah tu berguna ke x.. abah aku ckp benda tu mak aku x penah guna pun..hadiah yg mak tebus mata utk Real Rewards Petronas yg entah zaman bile...lame glerrr kot.. benda free memang jd mcm tu la..hua3... nih la alatnye..
  • Tefal Steamer
  • Coffee Maker
aku x minat sangat dgn Coffee Maker tuh.. yg aku fokuskan Tefal Steamer.. bendanye xde la beso sgt..tp boleh la nk steam/kukus benda simple2... macam......SWEET CORN....!!!!

hari tu aku ade buat pizza,so..baki jagung ade lg la dlm peti tuh...jeng3....


nie mase mula2 aku testing...berguna lg ghupenye...hehe...

part paling bestttt guna steamer nih, x perlu bersusah payah nk pulas pape tombol mcm oven tu..masukkan air.. water level yg menentukan masa mengukus...BESSTTTTT!!!! hahaha....

nie time aku nk steam jagung tuh... abaikan botol2 sos kat belakang yee... x digunakan pun dlm respi sweet corn nie..iklan semata2..muehehe... :P

dah siap kukus pun...yummyyyy!!!!

jagung nie aku x tahu la brp gram..lupa nk timbang..hee.. aku bantai je letak butter, susu pekat manis & garam..tp ngam2 la rasenya..ikut selera tekak aku..hihi..  nk resepi??? aku cedok kat SINI mekaseh ye akak sbb kongsi respi..semoga d murahkan rezeki.. Amin...:)



No comments:

Post a Comment